Concurs pentru ocuparea funcţiei publice vacante de execuție (fpe) -specialist principal în cadrul Direcţiei administraţie publică, Aparatul preşedintelui raionului

Scopul funcţiei publice vacante, conform fişei postului

 

Coordonarea activității primăriilor și consiliilor locale, perfecționarea formelor și metodelor de consolidare a relațiilor cu publicul, de atragere a cetățenilor în soluționarea problemelor publice locale, desfășurarea activității organizatorice.

 

Salariul de funcție

De la 7240 Lei (brut)

Sarcinile de bază ale funcţiei publice vacante, conform fişei postului:

 

– Acordarea asistenței metodice primăriilor și consiliilor locale în organizarea și desfășurarea ședințelor consiliilor locale.

– Asigurarea postării în aplicația ,,Registrul actelor locale,, a deciziilor Consiliului raional și dispozițiilor președintelui raionului în termenii și în conformitate cu cerințele prevăzute de legislație.

– Implementarea formelor și metodelor actuale în activitatea de administrare publică prin consolidarea relațiilor cu publicul, de atragere a cetățenilor în soluționarea problemelor publice locale.

– Transparența decizională

– Securitatea muncii

 

Tip de angajare

Perioadă nedeterminată

Condiţiile de participare la concurs

 

  1. deține cetățenia Republicii Moldova;
  2. posedă limba română și limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;
  3. are capacitate deplină de exercițiu;
  4. nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
  5. este aptă, din punct de vedere al stării sănătății, pentru exercitarea funcției publice, conform certificatului medical eliberat de instituția medicală abilitată, dacă pentru funcția respectivă sânt stabilite cerințe speciale de sănătate;
  6. are studiile necesare prevăzute pentru funcția publică respectivă;
  7. în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcție publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) și b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
  8. nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
  9. nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție;
  10. nu are interdicția de a ocupa o funcție publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.

 

Cerinţe specifice pentru participare la concurs

 

Studii superioare, de licenţă sau echivalente, preferabil în domeniul  administraţiei publice. Cunoaşterea legislaţiei în domeniul administraţiei publice, cunoaşterea computerului (Word, Excel, Internet), abilităţi de organizare, luare a deciziilor, analiză şi sinteză, elaborare a documentelor, argumentare, motivare, soluţionare a litigiilor, comunicare eficientă.

 

Documente ce urmează a fi prezentate

  • Formularul de participare la concursul pentru ocuparea funcției publice (descarcă aici)
    Dacă cererea de participare este depusă prin intermediul platformei cariere.gov.md, atunci Formularul de participare va fi generat și completat automat în baza datelor din cererea electronică.
  • Copia buletinului de identitate
    Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
  • Copiile diplomelor de studii și, după caz, ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau specializare
  • Documente ce atestă experiența profesională sau Declarația pe propria răspundere
  • Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere
    Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.

Modalitatea de depunere a documentelor

  • E-mail
  • Personal

Bibliografia concursului

  1. Legea nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public
  2. Legea nr.436 din 28.12.2006 privind administraţia publică locală
  3. Legea nr.270 din 23.11.2018 privind sistemul unitar de salarizare
  4. Legea nr.16-XVI din 15 februarie 2008 cu privire la conflictul de interese
  5. Legea nr.25-XVI din 22 februarie 2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public
  6. Codului Administrativ al Republicii Moldova nr.116/2018.
  7. Legea  Nr. 239 din 13-11-2008 privind transparenţa în procesul decizional
Persoana de contact
  • Nume/Prenume
    Moraru Ina
  • Telefon
    069407969
  • Email
    resurseumane.crsv@gmail.com
  • Adresa
    str. Libertăţii 1

Recommended Posts