Dreptul de a participa la concurs îl au cetăţenii Republicii Moldova, care corespund cerinţelor
de încadrare în serviciul public, prevăzute de legislaţia în vigoare, precum şi cerinţelor specifice
funcţiei publice vacante.
Scopul general al funcţiei: organizarea eficientă a activității Aparatului președintelui raionului
Ștefan Vodă și asigurarea legalității activității Consiliului raional Ștefan Vodă.
Sarcini de bază:
1. Planificarea şi organizarea desfăşurării şedinţelor Consiliului raional, pregătirea materialelor
pe marginea problemelor supuse dezbaterii în Consiliu;
2. Asigurarea înștiințării convocării ședințelor Consiliului raional;
3. Asigurarea aducerii la cunoştinţă publică a deciziilor adoptate de Consiliul raional;
4. Coordonarea și răspunderea de publicarea în mass-media a informațiilor despre activitatea
administrației publice;
5. Acordarea ajutorului metodologic şi consultativ consilierilor şi comisiilor de specialitate al
Consiliului raional.
Condiţii de participare la concurs.
Condiţii de bază:
– deţinerea cetăţeniei RM;
– posedarea limbei de stat;
– capacitatea deplină de exerciţiu;
– nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
– are studiile necesare prevăzute pentru funcția publică respectivă;
– lipsa antecedentelor penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
– neprivarea de dreptul de a ocupa funţii publice;
– în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcție publică drept sancțiune disciplinară, sau nu a
încetat contractul individual de muncă pentru motivie disciplinare;
– nu are interdicția de a ocupa o funcție publică ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității
Naționale de Integritate.
Cerinţe specifice:
– Studii superioare, de licenţă sau echivalente a unei facultăți de drept sau de administrație
publică.
– Experienţă profesională în domeniu de 3 ani;
– Cunoaşterea legislaţiei în domeniu, specificului funcţionării structurilor din domeniu;
– Abilităţi de utilizare a computerului (Word, Excel, Internet);
– Abilităţi de lucru cu informaţia, planificare, organizare, coordonare, analiză şi sinteză,
elaborare a documentelor, soluţionare de probleme, aplanare de conflicte, comunicare eficientă.
Actele necesare:
a) formularul de participare;
b) copia buletinului de identitate;
c) copiile diplomelor de studii şi a certificatelor de perfecţionare profesională sau specializare;
d) copia carnetului de muncă;
e) cazierul judiciar (se permite depunerea declaraţiei pe propria răspundere privind lipsa
antecedentelor penale cu prezentarea ulterioară a cazierului judiciar);
f) certificatul medical.
Actele necesare se vor depune la comisia de organizare a concursului până pe data de 15
septembrie, orele 17.00, pe adresa: or. Ştefan Vodă, str. Libertăţii, 1 etajul III, biroul secretarului
comisiei de concurs.
BIBLIOGRAFIA
concursului pentru ocuparea funcției publice vacante de conducere
de – secretar al Consiliului raional Ștefan Vodă
– Codul administrativ al Republicii Moldova nr. 116/2018;
– Legea nr. 100/2017 cu privire la actele normative;
– Legea nr. 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
– Legea nr. 25/2008 privind Codul de conduită a funcționarului public;
– Legea nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;
– Legea nr. 133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale;
– Legea nr. 436/2006 privind administrația publică locală;
– Legea nr. 435/2006 privind descentralizarea administrativă;
– Legea nr. 764/2001 privind organizarea administrativ teritorială a Republicii Moldova;
– Legea nr. 768/2000 privind statutul alesului local;
– Legea nr. 148/2023 privind accesul la informațiile de interes public;
– Hotărârea Guvernului nr. 201/2009 privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.
158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
– Regulamentul Consiliului raional Ștefan Vodă.