Potrivit Regulamentului, membrii Comisiei:
-
examinează acordul de constituire și statutul GAL-ului;
-
analizează strategia de dezvoltare locală a GAL-ului;
-
constată renunțarea tacită a GAL-ului la procedura de examinare a condițiilor de înregistrare a grupurilor de acțiune locală
-
examinează cererile privind înregistrarea, retragerea, revocarea sau anularea deciziei de înregistrare sau de refuz a înregistrării GAL-urilor
-
propun înregistrarea sau refuzul înregistrării, retragerea, revocarea sau anularea deciziei de înregistrare a GAL-urilor.
Cererea privind emiterea deciziei pentru înregistrare, la care se anexează acordul de constituire a GAL-ului, statutul acestuia, strategia de dezvoltare locală și procesul-verbal al ședinței de constituire, se depune de către președintele GAL-ului la sediul organului central de specialitate. Cererea și actele se examinează în baza principiilor esențiale ale Programului LEADER, stipulate în Legea nr.50/2021 cu privire la grupurile de acțiune locală.
Propunerea Comisiei de emitere a deciziei privind înregistrarea sau refuzul înregistrării GAL-ului se consemnează într-un proces verbal, în termen de cinci zile de la desfășurarea ședinței.
După înregistrarea GAL-ului în calitate de persoană juridică, Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare asigură includerea acestuia în Registrul grupurilor de acțiune locală.
Amintim că, potrivit Legii nr. 50/2021, GAL-ul se constituie în scopul dezvoltării teritoriilor rurale din componența acestuia, inclusiv pentru elaborarea și implementarea strategiilor de dezvoltare locală și poate fi finanțat din: cotizațiile anuale de membru, donații și/sau granturi; subvenții acordate din Fondul național de dezvoltare a agriculturii și mediului rural în cadrul Programului LEADER; dobânzile la mijloacele financiare depuse de GAL în conturi bancare și din mijloacele financiare obținute de GAL pentru serviciile prestate.