- Lansarea industrială a modulului ,,Înregistrarea online a contribuabilului” din cadrul SIA ,,e-Cerere”
Serviciul Fiscal de Stat lansează pe platforma industrială modulul ,,Înregistrarea online a contribuabilului” din cadrul SIA ,,e-Cerere”.
În cadrul modulului respectiv vor fi disponibile următoarele compartimente și funcționalități:
Compartimentul „Atribuirea codului fiscal”:
- Crearea și depunerea online a cererilor de luare la evidență fiscală de către persoane rezidente:
- • Gospodării țărănești
- • Persoane fizice cetățeni ai RM care nu dispun de buletin de identitate
- • Persoane juridice constituite în baza actelor normative
- Crearea și depunerea online a cererilor de luare la evidență fiscală de către persoane nerezidente:
- • Nerezidenți persoane fizice/juridice
- • Reprezentanța permanentă nerezidentă (RPN)
- • Persoane străine constituite în baza tratatelor internaționale ratificate de RM
- Crearea și depunerea online a cererilor de modificare a datelor;
- Crearea și depunerea online a cererilor de anulare a codului fiscal;
Înregistrarea activității profesionale
- Crearea și depunerea online a cererilor de luare la evidență fiscală de către:
- • Birou de avocați
- • Birou individual de avocați
- • Birou notarial
- • Persoană ce practică activitate profesională
- Crearea și depunerea online a cererilor de suspendare/reluare a activității profesionale;
- Crearea și depunerea online a cererilor de anulare a activității profesionale;
Înregistrarea activității independente
- Crearea și depunerea online a cererilor de luare la evidență fiscală;
- Crearea și depunerea online a cererilor de modificare a datelor;
- Crearea și depunerea online a cererilor de anulare a activității.
- 1 iulie – Trecerea la versiunea nouă a SIA „e-Factura”
Începând cu data de 01.07.2020 este disponibilă noua versiune a SIA „e-Factura”.
La etapa de dezvoltare a fost actualizată platforma sistemului, simplificat modul de integrare a sistemelor de contabilitate cu „e-Factura” prin intermediul API, îmbunătățite funcționalitățile existente, precum și dezvoltate un set de funcționalități noi, printre care:
- indicarea și validarea numărului și datei contractelor de achiziții publice înregistrate în cadrul Sistemului Informațional al Trezoreriei de Stat;
- stabilirea datei de eliberare a facturii fiscale pentru viitor, cu respectarea și în termenul stabilit conform actelor legislative și normative;
- stabilirea datei de livrare a facturii fiscale pentru trecut și viitor, cu respectarea și în termenul stabilit conform actelor legislative și normative;
- modificarea centralizată a datei de livrare și datei de eliberare a unii set de facturi fiscale;
- dezvoltarea funcționalității de selectare a numărului de semnături electronice ce necesită a fi aplicate pe factura fiscală (una sau două) pentru fiecare utilizator și a celei de identificare automatizată de către sistem a numărului de semnături aplicate;
- atașarea documentelor necesare la factura fiscală, cum ar fi avizele de însoțire, certificate de conformitate, acte de predare-primire etc.;
- descărcarea listei/registrului de facturi fiscale emise de furnizor și a facturilor fiscale recepționate de către cumpărător,
- stabilirea formulelor de calcul pentru celulele facturii fiscale, ce permit calcularea automatizată inversă;
- excluderea funcționalului de (re)calcul automat a sumelor în documente încărcate în format XML sau API „e-Factura”;
- excluderea câmpurilor de indicare a codului IBAN pentru Cumpărător și Transportator.
Sursa www.sfs.md
Şef interimar a Direcţiei Galina Verebceanu